A continuació us compateixo diferents punts que em sembla que  són importants...

Durant la meva estada a pràctiques, m'ha cridat l'atendió diferents coses, com ara: 

 

Una d'elles és com és com potencien l'autonomia i la confiança de l'infant, em va cridar molt l'atenció ja que per ells mateixos tenen molta autonòmia i les tutores intenten que sempre ho intentin fer primer per eles mateixos. 

En unes de les coses que he vist més on han potenciat l'autonomia:

  • Treure les sabates i posar crocs.

Cada dia al matí fem una fila a fora abans d’entrar cap a la classe, una vegada arribem a dins al passadís, abans d’entrar a la classe els infants s’han de canviar les seves sabates per les “crocs” que estan posades a una estanteria amb la foto i el nom de cada infant. Els infants s’asseuen a la paret del passadís i es treuen les sabates, seguidament van a buscar les “crocs” i deixen les sabates a l’estanteria.

Llavors es treuen la jaqueta, la deixen a la caixa i pengen la motxilla al penjador.

 

  • Anar al lavabo.

Cada vegada que l’infant té la necessitat d’anar al lavabo li diu a l’educadora: “jo tinc pipi”. Una vegada l’educadora li ha respós que pot anar al lavabo l’infant va fins al lavabo fa les seves necessitats i torna cap a dins la classe.

 

  • Rentar mans abans d'esmorzar.

Cada dia abans d'esmorzar els infants s'han de rentar les mans, quan estem en rotllana cantem la cançó de rentar mans i ells sols s'arremanguen, es posen sabó a les mans, obren l'aixeta, es renten les mans i s'eixuguen.

Llavors ja estan preparats per anar a esmorzar.



  • Mocar-se

L’infant ha de detectar que té mocs i s’ha de desplaçar al racó de la classe on hi han els mocadors, es poden mirar al mirall per comprovar que s’han mocat bé i llavors tirar el mocador a les escombraries.